divendres, 26 de setembre del 2008

Quan surt el sol i vas a passar la ITV...

Avui he anat a passar la ITV amb la carrakilla i us volem explicar la nostra experiència. Com que jo sóc novata, m'ha acompanyat el meu pare, bé, de fet ha estat ell qui ha conduit, si no encara estaríem allà. Per ser el més clara possible us ho explicare per pasos rotllo: "ITV para tontos"


- Pas 1: només arribar has de ficar el cotxe a la cua general i adreçar-te a la finestreta de caixa per que et donguin els papers i, és clar, facis el pagament corresponent (33,75€)

- Pas 2: te fiques a la cua que t'han assignat (es veu que hi ha dos recorreguts per tal d'agilitzar l'assunto) i esperes a que t'arribi el torn, depenent dels cotxes que tinguis davant i de la competència dels seus conductors, trigues més o menys. En el meu cas ha estat com uns 15 minuts.

-Pas 3: t'arriba el torn davant teu hi ha 4 zones on t'has de parar. En aquest pas ho fem a la 1a zona (evidentment). En aquesta zona el que fan és: miren les portes del cotxe si s'obren i se tanquen bé, te fan posar els intermitents, les llums de posició, les curtes i les llargues, et fan ficar marxa atràs, et fan frenar i després també miren que els cinturons (en el meu cas 2)es fixin bé a l'anclatge i que si estires doncs es clavi. Però el més catxondo de tot és quan et mesuren els gasos que desprén el cotxe: et fiquen un tub al cotxe i te fan accelerar un poc. Ah! me'n descuidava, també et miren el motor i et fan encendre el cotxe mentres ells et van mirant per allà.



-Pas 4: vas un poc més endevant (zona 2) i és on te miren els amortiguadors del cotxe. Per fer-ho primer et fan ficar les rodes del davant en una mena de marques que tenen i després et fan engegar el cotxe però estar en punt mort. Tot seguit comences a notar unes vibracions, com ara si estiguessis en un sofà vibratori. Després aquesta operació la repeteixen amb les rodes de detràs. Realment s'està molt agust.

-Pas 5: et diuen el següent: ponga usted primera, dele fuerte que hay un bache y pare cuando yo le diga. Només us he de dir que gairebé em destrossen el morro de la carrakilla... A la zona 3 et miren els frens. Et fan posar les rodes a unes zones concretes del terra i te diuen que frenis cada cop més, és a dir, progressivament. Notes com el cotxe es va com aixecant i és una sensació molt rara. Després vas un poc endevant i has de fer el mateix amb les rodes de darrere, ara però has d'anar pujant poc a poc el fre de mà.

-Pas 6: ara ja estem a la zona 4 el mecànic t'agafa el volant del cotxe i tu soles has de moure els pedals. Te situen en mig d'una zona on hi ha un forat on després per mitjà d'unes escales baixa el mecànic. Mitjançant uns altaveus et dona les instruccions, que són les següents: mogui el volant, freni, engegui el cotxe. Però tu notes que et van trastejant el cotxe i es mou sol.

-Pas 7: te diuen si has passat o no la ITV i el que han vist que està mal i s'hauria de canviar. En el meu cas he pasat la ITV (ueueueueue!!!) però m'han dit que s'han de canviar les rodes de detràs per que estan agrietades i que el tub d'escapament té un petit forat i també s'ha de canviar... En fi, una morterada tot plegat segur...

-Pas 8: pares un moment fora, et fiquen la pegatina per l'any següent o per quan toqui i te tornen la documentació.

En fi, aquesta ha estat la meva experiència amb la ITV, espero que l'any vinent tingui un cotxe nou o almenys més modern i no haver de fer la ITV amb aquest, si no... crec que me morirè!!!

2 comentaris:

Jansy ha dit...

Una gran guia "para tontos"! Jo mai he estat a una revisió d'ITV però sabia que més o menys feien això, tot i que em pensava que portaves el cotxe i t'ho feien ells. Ara... una mica trist que t'obrin i et tanquin les portes per saber si funcionen bé! Ah! I quin mal rotllo això de que t'aixequin el cotxe!

Pensa que el millor és que l'has passat, tot i que els pneumàtics són un pastarrufo i això del tub d'escapament... :s

Luke ha dit...

Sembla que t'ho has passat bé i tot XD

Jo encara no he tingut la "sort" d'anar-hi XD clar que el cotxe no és meu, és de mon pare i com el segueixi intentant treure jo del garatge no la passarà XD